4 nawyki, które zapobiegają zmęczeniu organizmu

Prawdopodobnie każdy doświadczył kiedyś spadku formy. Nie mam na myśli zmęczenia po treningu, ale zwykły brak energii. Najczęściej pojawiają się na przełomie pór roku i są trudne do zniesienia. Jak temu zapobiec?

Specjalnie dla Was przygotowałam listę siedmiu nawyków, które sprawią, że zmęczenie i znużenie będzie Wam całkowicie obce!

girl-1031307_1920

1. Jedz dużo warzyw i owoców.

Nie tylko pobudzają metabolizm, ale również stanowią źródło wielu witamin i antyoksydantów, które pozytywnie wpływają na pracę całego organizmu. W efekcie podczas większego wysiłku, spadek organizmu nie jest tak odczuwalny.

2. Właściwie nawodnienie

Musisz zadbać o odpowiednia ilość przyjmowanych płynów. Odwodnienie to pierwszy krok, do złego samopoczucia i uczucia ciągłego zmęczenia. Wywołuje ból głowy, znużenie, poirytowanie i wiele innych. Czasami wystarczy wypić dwie szklanki wody więcej w ciągu dnia, aby poprawić swoje samopoczucie.

3. Oddychaj

Brzmi banalnie? Być może, ale to prawda. Warto wziąć głęboki oddech, tak aby tlen dotarł do każdej komórki naszego ciała. To szalenie ważne – potrzebujemy tlenu do życia!

4. Wysypiaj się

Jeżeli nie dostarczysz organizm odpowiedniej dawki snu, gwarantuje Ci, że nie będziesz się dobrze czuć. Podczas snu nie tylko się odpoczywa, ale również następuje proces regeneracji komórkowej. Dlatego tak ważne jest, aby spać odpowiednio długo.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s