Pyszne ciasta z… WARZYW

Nie uwierzycie! Ostatnio zaczęłam więcej gotować (a do tej pory mój ukochany śmiał się, że potrafię zagotować tylko wodę na herbatę… już ja mu pokażę!). No okej, może nie do końca gotować, ale za to piec. Umiem i lubię to robić, więc czemu nie?

Jednak tradycyjne słodycze mi się przejadły. Sezon na truskawki skończony (jak ja wytrzymam do przyszłego roku???) to i nie ma czym udekorować ciast, ciasteczek i innych wypieków. Postanowiłam poeksperymentować i wiecie co? Całkiem nieźle mi to idzie!

ciasto z cukinii

Deser czy sałatka?

Moja koleżanka z pracy kilka tygodni temu zaczęła bardzo skrupulatnie notować to, co je, w jakich ilościach, a przede wszystkim – jaką ma wartość odżywczą. Całymi dniami potrafiła opowiadać o białku, tłuszczach i węglowodanach… Z wszystkich jej porad i (dziwnych niekiedy) wskazówek, najbardziej zainteresowały mnie wypieki z warzyw. Może to i dziwne, ale w sumie? Od zawsze uwielbiałam ciasto marchewkowe, szczególnie na święta. A jak się okazało, że moja koleżanka z powodzeniem używa do wypieków dyni czy cukinii to byłam pod wielkim wrażeniem. Dlatego postanowiłam poeksperymentować w kuchni (ku uciesze mojego narzeczonego).

Dzisiaj chcę się z Wami podzielić przepisem, który przetestowałam i polecam. 🙂 Ciasto wyszło słodkie (może nie przesadnie słodkie, ale jak na mój gust – idealna zawartość cukru w cukrze) i całkiem zdrowe z tego co się później okazało :p

ciasto z cukinii

Piernik z cukinii

  • 250 g drobno startej cukinii bez skórki
  • 250 g mąki (może być pełnoziarnista – będzie zdrowiej)
  • 100 g orzechów włoskich
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1/4 szklanki oleju kokosowego
  • 2 jajka
  • 3 posiekane suszone śliwki
  • 5 łyżeczek kakao
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1/4 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
  • masło do nasmarowania foremki

Przygotowanie:

  1. Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni. Średniej wielkości foremkę ( ja wzięłam taką jaką miałam w domu, taką podłużną/prostokątną) wysmaruj masłem i oprósz mąką. Utrzyj olej i jajka na gładką masę. Osobno zmieszaj mąkę, kakao, sodę, przyprawę do piernika i pieprz. Małymi porcjami dodawaj jajko utarte z olejem i cały czas miksuj. Ciasto powinno być gładkie i lśniące. Jeśli będzie zbyt gęste, możesz dodać odrobinę wody.
  2. Zmiksowane ciasto zmieszaj z cukinią i posiekanymi orzechami włoskimi oraz suszonymi śliwkami. Przełóż do formy i przecz ok. 45 minut.
  3. Jeśli chcesz udekoruj ciasto roztopioną białą/ciemną czekoladą lub cukrem pudrem. 🙂

 

4 comments

  1. Ciasto marchewkowe jest super pyszne, polecam również ciasto szpinakowe! Niebo w gębie. Ten piernik też wygląda bardzo smakowicie! ❤ Podziwiam.

    Pozdrawiam!

Skomentuj

