Pomysł na zdrowe i pyszne śniadanie

Moja mama oraz babcia zawsze powtarzały mi, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia… Pamiętam czasy, kiedy nie mogłam wstać od stołu dopóki nie miałam pustego talerza, nawet jeśli groziło to spóźnieniem do szkoły. Tym samym wyrobiłam w sobie ten (jakże zdrowy okazuje się) nawyk i teraz nie wyobrażam sobie dnia bez zjedzonego śniadania. To znaczy wyobrażam sobie, że byłby to bardzo marny dzień…

Ale wracając do tematu śniadań. Oprócz tego, że warto jeść śniadanie codziennie, to warto także jeść odpowiednio zbilansowane i pożywne śniadanie. Wiele razy słyszałam od swoich koleżanek „Ja nie jestem w stanie zjeść śniadania i koniec. Piję tylko kawę/herbatę/wodę. A czasem to w ogóle nic…” Ja również jestem kobietą i robię rano te same rzeczy co większość kobiet: myję włosy, robię makijaż, wybieram ubranie… A jednak śniadanie jest moim małym codziennym rytuałem i już nie potrafię z niego zrezygnować.

Jednocześnie rozumiem, że większość osób nie jedzących śniadań miałoby problem żeby wygospodarować dodatkowe 15 minut każdego poranka na przygotowanie posiłku. Dlatego chce się z Wami podzielić kilkoma propozycjami śniadań, które sama jadam w zależności od tego na co mam ochotę i/lub na co starcza mi czasu. 🙂 Bon apetit!

Ultra Fast Brekfast

  • garść granoli (zawsze mam ją przygotowaną wcześniej – robię ją sama, ale można wykorzystać również kupną)
  • pół banana lub/i jabłka
  • mleko/jogurt naturalnygranola

Granolę wsypujemy do miski, dodajemy pokrojonego w plasterki banana i/lub kilka plasterków jabłka. Następnie zalewamy wszystko mlekiem, albo jogurtem – co kto woli. Przygotowanie takiego posiłku zajmuje jakieś 2 minuty, może mniej. 🙂

 

Śniadanie w wersji wytrawnej

  • 2 jajka
  • pomidory: (świeże lub suszone)
  • bazylia (najlepiej świerzba)
  • pieprz i sól do smaku
  • 2 kromki chlebajajecznica z szuszonymi pomidorami

To jedna z moich ulubionych wersji jajecznicy. Moja druga połówka preferuje opcje z boczkiem, ale cóż… Wtedy sam musi ją sobie przygotować, więc dezerteruje z kuchni i przystaje na to co ja mu zaserwuję. To oczywiście banalny przepis: jajecznica z pomidorami i bazylią. Smak wyśmienity, a przygotowuje się ją w jakieś 5 minut.

 

Królewska uczta

  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • łyżka mąki
  • odrobina cukru/cukru waniliowego/stewii (co tam kto używa do słodzenia)
  • dodatki: nutella i dżem

omlet

Niekiedy mam więcej czasu i pozwalam sobie na małą ucztę – smażę omleta. Wystarczy wymieszać w misce wszystkie składniki: jajka, płatki, mąkę i jogurt. Jeśli masa jest zbyt gęsta – można dodać odrobinkę wody. Potem wlać masę na rozgrzaną patelnię i smażyć po 2-3 minuty z każdej strony.  A na talerzu możecie już zaszaleć. Ja smaruję zazwyczaj mojego omleta nutellą ( kiedy rano zjem słodycze, mam pewność, że przez cały dzień je spalę i moje sumienie jest spokojne) Ewentualnie dżemem. W sezonie można także pokusić się o świeże owoce. Ta wersja śniadania pochłania najwięcej czasu, ale co tam! 🙂

2 comments

Skomentuj

